Робота зі зверненнями громадян у Баштанській міській раді спрямована на забезпечення громадянами їх конституційного права на звернення, створення належних умов для реалізації цього права згідно з вимогами Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, інших нормативно-правових актів.
Зокрема, у міській раді прийнято розпорядження «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та «Про затвердження графіків особистого прийому громадян та проведення телефонного зв’язку «Гаряча лінія» керуючим справами виконавчого комітету міської ради.
Затверджено Порядки:
проведення особистого прийому міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради у 2017 році;
проведення телефонного зв’язку «Гаряча лінія» міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради;
Крім того, керуючись статтею 23-1 Закону України від 02 жовтня 1996 року №393/96-ВР «Про звернення громадян», з метою врегулювання процедури звернення до міської ради шляхом подання електронної петиції, 22 лютого 2016 року на сесії міської ради сьомого скликання було затверджено Порядок оформлення, оприлюднення та розгляду електронних петицій, адресованих Баштанській міській раді.
У І півріччі 2017 року до міської ради надійшло 136 звернень громадян. На особистому прийомі до керівництва міської ради звернулося 130 громадян, надійшло поштою – 2, через органи влади – 2, засобами телефонного зв’язку – 2. З урахуванням 12 колективних звернень до міської ради звернулося 401 громадянин. Всього розглянуто 149 питань.
Серед загальної кількості звернень, що надійшли до міської ради, заяв – 124, скарг – 12.
Аналіз соціального стану заявників свідчить, що від пенсіонерів – надійшло 62 звернення, безробітніх – 16 , робітників – 15, від працівників бюджетної сфери – 6, селян – 16, від підприємців – 10, інших категорій – 11.
За статтю авторів звернень: чоловіків звернулось – 43, жінок – 93.
За категоріями авторів звернень звернулось:
- Інвалідів І групи – 3;
- Інвалідів ІІ групи – 5;
- Інвалідів ІІІ групи – 4;
- Багатодітних сімей – 2;
- Учасників війни – 3;
- Інвалідів Великої Вітчизняної війни – 2;
- Учасників бойових дій – 2;
- Учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 1;
- Інших авторів – 114.
Мешканці Баштанського району у своїх зверненнях до керівництва міської ради порушували питання:
- соціального захисту – 84;
- аграрної політики і земельних відносин – 13;
- комунального господарства – 9;
- сім’ї, дітей, молоді, фізичної культури, і спорту -9;
- житлової політики – 6;
- освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 5;
- праці і заробітної плати –6;
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 3;
- економічної, цінової, інвестиційної політики, будівництва та підприємництва – 3;
- транспорту і зв’язку – 4;
- діяльності місцевих органів виконавчої влади – 2;
- охорони здоров’я – 3;
- діяльності органів місцевого самоврядування – 1;
- фінансової, податкової політики -1.
За результатами аналізу звернень громадян за місцем проживання заявників встановлено, що найчастіше зверталися до міської ради жителі Баштанської міської ради – 121 звернення, Добренського територіального органу виконавчого комітету міської ради – 8, Новопавлівського – 1, Новосергіївського – 1, Пісківського – 2, Плющівського – 1, Христофорівського – 1, Явкинського – 1, не надходило жодного звернення від Новоіванівського територіального органу виконавчого комітету міської ради.
З метою оперативного реагування на вирішення питань, які порушують громадяни у своїх зверненнях, встановлюються єдині дні тижня для особистого прийому.
Особистий прийом громадян у Баштанській міській раді проводяться згідно з затвердженими графіками особистого прийому в робочих кабінетах керівників.
Особисті виїзні прийоми громадян у Баштанській міській раді проводяться згідно з затвердженими графіками у адмінприміщеннях територіальних органів виконавчого комітету міської ради.
У Баштанській міській раді функціонує телефон «Гарячої лінії» зв’язку громадян з міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючим справами виконавчого комітету міської ради згідно з графіком, який проводиться щомісяця у першій половині дня.
За результатами розгляду звернень вирішено позитивно – 114, по 17 зверненнях дано роз’яснення, відмовлено у задоволенні по 5 зверненнях.
Питанню звернень громадян у Баштанській міській раді приділяється особлива увага. Це питання розглядається на апаратних нарадах, а також на засіданнях виконавчого комітету міської ради.
Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави.
Начальник загального відділу Л.О.Змієвська